استفاده از توانايي و مهارت؛ رمز موفقيت
 
مکانی برای تشنگان مدیریت


رمز موفقيت، شانس نيست بلكه در استفاده از توانايي و مهارت در عمل است. يكي از مهمترين رموز موفقيت در زندگي و كار برخورداري از اطلاعات بيشتراست. وقتي دانش و اطلاعات شما بيشتر باشد، تصميم بهتری اتخاذ مي‌كند كه اين هم به نفع شماست و هم به نفع سازمان يا شركت شما. سي سال پيش كه تلفن همراه، فكس، اينترنتي در ميان نبود و كامپيوترها به اين اندازه نبودند. اما سي، پنجاه يا حتي صد سال پيش مي‌توانستيد افرادي را بيابيد كه در كار و زندگيشان موفق بوده‌اند.
آنها چه مي‌كردند كه به موفقيت دست مي‌يافتند؟ آيا در اتاق پشتي فروشگاه يا شركتشان، يك دستگاه كامپيوتر نوت‌بوك داشتند كه به شبكه‌ي اينترنتي مخفي آن زمان متصل بود؟ نه! چنين چيزي آن زمان امكان‌پذير نبود.
اما اگر در مورد افراد موفق تحقيق كنيد، خواهيد ديد كه موفق‌ترين آنها داراي شبكه‌هاي قوي از ارتباط با افراد موفق ديگر بودند. افراد موفق در كار و زندگي فقط اجازه مي‌دادند كه افراد موفقي چون خودشان دور و برشان باشند، با آنها معاشرت مي‌كردند و از آنها چيز مي‌آموختند. اين خودش يك راز موفقيت است كه نسل به نسل و سينه به سينه اين راز را به يكديگر انتقال مي‌دادند.
افراد موفق كساني بودند كه اطلاعات دانش و تجربه‌ي ديگران را به سوي خود جذب مي‌كردند؛ چگونه؟ خيلي ساده! آنها جوياي علم و دانش و اطلاعات بودند. به راحتي و بدون خجالت آنچه نمي‌دانستند را از آگاهان و ناظران مي‌پرسيدند. پس يك راز موفقيت ديگر همين است كه اگر چيزي را نمي‌داني بپرسي و بعد درباره آنچه به دست مي‌آوريد، پرس و جو كنيد و اطلاعات خودتان را افزايش دهيد.
افراد موفق، افراد موفق ديگر را زير نظر مي‌گيرند و منابع خبري و اطلاعات و تجربه‌هاي آنها را شناسايي مي‌كنند و خودشان درصدد برمي‌آيند كه با آن منابع ارتباط برقرار كنند. در قديم، زماني كه اين تكنولوژي نوين كنوني در اختيار نبود، اين دانش و تجربيات را سينه به سينه منتقل مي‌كردند. در دوره‌ي صنعتي، پدران ديگر توانايي اين را نداشتند كه همه‌ي اطلاعات را به فرزندانشان بدهند، بنابراين آنها را راهي كارگاهها و دانشگاهها مي‌كردند تا مهارت‌هاي لازم را از استادان فرا بگيرند. ما اكنون در عصر اطلاعات و ارتباطات هستيم؛ عصر گرداب گسترده گيتي كه ماهيت جذب كردن دارد و بي‌چون و چرا همه را در نهايت به سمت و سوي خود جذب مي‌كند. در اين دوره افراد موفق، افرادي هستند كه خيلي سريع حرف‌ها و مهارت‌ها را به صورتي خود آموخته فرا مي‌گيرند و به كار مي‌بندند. پس يكي از ديگر رموز موفقيت، جستجو كردن و آموزش به خود است. امروزه با استفاده از روشها و تكنيك‌هاي بسيار ساده و عملي مي‌توان در تامين بهداشت رواني و كسب موفقيت در زندگي گامهاي مثبت و سازنده‌اي برداشت. كشفيات جديد روان شناسي معتقد است كه رمز موفقيت و برخورداري از هوش و ذكاوت، شانس نيست بلكه در استفاده از توانايي و مهارت در عمل است. استفاده از توانايي‌هاي جسمي و رواني كه دراعماق وجود هر فرد به صورت دست نخورده باقي مانده است مي‌تواند فرد را در راه رسيدن به هدف ياري كند و آنچه كه موجب تفاوت ميان فرد عادي و فرد موفق مي‌شود، نحوه استفاده از اين توانايي‌ها است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 155
بازدید کل : 56075
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


parsskin go Up